Biokütuste debatt teravneb

Energeetikavolinik Andris Piebalgsi blogi on valla päästnud biokütuste alase debati. Nimelt kirjutas Piebalgs oma blogis, kui uhkelt ta sõidab oma etanoolil töötava Saab 9-5-ga. Talle vastas The Oil Drum Europe toimetaja Euan Mearns, näidates, et Piebalgsi Saabi energeetiline efektiivsus on 5% kandis.

Biokütuste efektiivsuse kontseptsioonis on Mearnsi arvates kõige tähtsam ERoEI – Energy Return on Energy Invested ehk energiasaagis energia investeeringutest, arvutatuna nende omavahelises jagatises. Parasvöötmes on bioetanooli ERoEI 1.2 – arvutades kokku teraviljakasvatuses kasutatava lämmastikväetise tootmiseks kulunud gaasi, diiselkütuse traktorile ning elektri bioetanooli tehasele. Ekspertide arvates oleks aga vajalik energiaallikate ERoEI 7. Vahe on troostitu. Arvestades bioetanooli tootmise efektiivsuseks 0.2/1.2=16.7% ning Piebalgsi Saabi sisepõlemismootori efektiivsuseks 30% saavutubki summaarne efektiivsus 5% ning Mearns arvab, et energeetikavolinik peaks etanoolitoitel Saab 9-5-ga sõitmist hoopis kiivalt varjama.

Võrreldes seda tuuleenergia kasutusega: tuuleenergia ERoEI on umbes 20!

Seega tuuleelektri efektiivsus 19/20=95%, ülekande efektiivsus 95%, aku efektiivus 80% ja elektrimootori efektiivsus 90% annab omavahel läbi korrutades summarseks efektiivsuseks 65%. Mearms soovitab Piebalgsil osta elektriauto, mille akusid laetakse tuuleenergiaga.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: