Tuuleenergia ja elektriautode ühildamine saab reaalsuseks

22. veebruaril kirjutasin, et tuuleenergia kasutamine vajab teisitimõtlemist ning 24. veebruaril lisasin, et selle võiks seondada elektriautode tootmisega. Loomulikult jõuab sellise ideeni iga arendaja, kellele tuulik ja auto korraga silma jäävad. Käivitunud on Project Better Place, mille mõtteks on rajada ühekorraga elektriautode müügi ja rendi, akude laadimisjaamade ning akude vahetuse võrgustik. Plaanis on see kõigepealt käivitada Iisraelis ja Taanis koostöös Renault’ ja Nissan Motoriga, kuid Deutsche Banki analüütikud leidsid, et ka näiteks USA-s oleks idee täiesti teostatav ning kütuse hinnaks sõiduautodele kujuneks Eesti rahas umbes 45 senti / kilomeeter (autode mootorid on võrreldavad 1.6-liitriste bensiinimootoritega), mis sisaldab ka elektri tootmise ning akude amortisatsiooni kulusid. Elektriautode müük Taanis ja Iisraelis algab juba 2011. aastal, veel 5-10 riiki on Deutsche Banki andmetel end juba järjekorda võtnud. Iisraelis näiteks on plaanis ehitada 500000 laadimisjaama ning praeguse tehnoloogia taseme juures peavad liitiumioonakud vastu 100 km linnas ning 160 km maanteel, samas salvestustehnoloogia kindlasti areneb edasi. Taani huvid on seotud tuuleenergia senisest efektiivsema kasutusega.

Projekti algataja Shai Agassi, kes lahkus tarkvaragigandist SAP spetsiaalselt selle idee teostamiseks, näeb võimalust panna elektriauto igasse hoovi – klientidele pakutakse autot, akut, ligipääsu laadimisjaamadele ja vajaduse korral akuvahetust ning sellise lepingu mahuks võiks analüütikute arvates kujuneda 5500 krooni kuus 300000 km aastase läbisõidu korral.

Arvatakse, et loodav võrgustik ei tõrju bensiini- ja diiselautosid väga kiiresti välja, küll aga rõhutavad analüütikud, et see võib raputada autotööstureid vägagi tugevasti.

Süsteemi tutvustuseks on loodud ka video.

3 Vastust

  1. Lahe idee!🙂 Põhimõtteliselt siis purjekas-auto. Vahepeal ainult salvestatakse tuul elektrina akus. Kui seda mõtet jätkata, siis suruõhu auto: (http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_energy_storage) oleks veelgi keskkonnasõbralikum. Aku on ikkagi üsna loodusvaenulik nähtus.

    Muidugi selliste tehnoloogiliste uuenduste puhul tasub alati silmas pidada, et kõige keskkonnasõbralikum on ikka autoga mitte sõitmine.🙂

  2. […] Eelpool mainin ka paari lootusrikast suurtootjat, kes on elektriautode tootmist vaadanud propagandast veidi kaugemale ulatuvama pilguga. Nendeks on Renault ja Nissan Motors. Nende huvitavast projektist on aga juba jõudnud ülevaatlikul ja nägemuslikul viisil kõneleda Eerik Puura. […]

  3. […] tagada energiajulgeoleku ainult selle baasil. Olen juba mitmeid kordi kirjutanud sellest, et suure osa transpordisektorist saab Eestis üle viia akumuleeritud tuuleenergia kasutamisele – nagu taanlased juba õige pea teevadki. Teine küsimus, mille kallal tasub kohalikul tasandil […]

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: